Producten

Dienstverlening

Product 7.2 Dienstverlening

Realisatie en prognose van indicatoren

Realisaties

Prognose

Streefwaarden

Naam

2021

2022

2023

2024

2025

2025

2026

Bron

% Inwoners dat zegt het (zeer) eens te zijn met de stelling 'De brieven van de gemeente zijn makkelijk leesbaar'. Excl. weet niet/geen mening

75%

72%

70%

72%

72%

75%

80%

Zaanpeiling

Waarderingscijfer telefonisch contact

8,3

8,5

8,5

8

7,5

8,5

8,5

Gemeentelijke registratie

% Inwoners dat zegt het (zeer) eens te zijn met de stelling 'De informatie op de gemeentelijke website is goed'. Excl. weet niet/geen mening

59%

55%

53%

55%

60%

60%

70%

Zaanpeiling

% Inwoners dat tevreden is over de balie Burgerzaken in het stadhuis. Excl. weet niet/geen mening

80%

78%

79%

80%

80%

80%

80%

Zaanpeiling

Toelichting: .
Waarderingscijfer telefonisch contact
In december 2024 is de gemeente gestart met het sturen van uitnodigingen voor een online klantentevredenheidsonderzoek per SMS. Deze uitnodigingen worden gestuurd aan alle geregistreerde 06-klantcontacten.
In het onderzoek worden een aantal tevredenheidsaspecten uitgevraagd, zoals:

  • Tevredenheid over de telefonische dienstverlening en verschillende tevredenheidsaspecten;
  • Tevredenheid over de medewerker van het KCC;
  • Tevredenheid over de doorverbonden/terugbellende medewerker.

De prognose is bijgesteld naar 7,5 omdat bij het nieuwe klantentevredenheidsonderzoek meer respondenten worden bereikt. Dit resulteert in een bredere respons: gemiddeld 150 ingevulde enquêtes per maand ten opzichte van rond de ~100 reacties per kwartaal. Verder kan het onderzoek anoniem en online worden ingevuld. Dit maakt de ontvangen respons realistischer.

Deze pagina is gebouwd op 05/15/2025 13:23:02 met de export van 05/13/2025 17:22:36